Paris - France. del 1, sverige, danmark, tyskland, holland. :-)

Min semester under detta sommarlovet, eller tja, det ''vi barn'' kallar för semester, när man åker iväg till ett annat land, eller kanske bara till en annan stad i samma land? Men iaf, min semester började 22 juli. Klockan 8 lämnade vi huset med bilen full av packning. Vi körde mot en typ av bensinmack, där vi mötte upp min gudmor & hennes familj. Vi tankade, pratade lite, och sen körde vi mot Frankrike.

Först var det ju bron över till Danmark, sen åkte vi på en vägi ca 2 ½ timme, sen kom vi till Rødby i Danmark, där skulle vi ta färjan över till Tyskland - Puttgarden. När vi var där väntade vi & köpte biljett. Btw, glömde nämna - det var en jävla storm. Det regnade & åskade, hit o dit. Det knöt sig i magen när jag fick reda på att båten skulle gunga pga, stormen. Ni kan inte fatta vilken rädsla  jag fick. Sen har min gudmor 2 barn, en son och en flicka. Sonen är 8, och tjejen 5. Sonen hade självklart lätt för att bli åksjuk. Åh. Nu var jag rädd, jag var så rädd, att han skulle kräkas, för då skulle jag få panik. 

Vi går där runt i affärerna på båten, och jag kan inte tänka på annat än, ''fan vad jag mår illa,'' & ''tänk om jag eller han (sonen) kräks?!'' De andra gick omkring tysta & samlade. Men jag kunde själv inte samla mig. Efter 50 minuter var den hemska turen slut, nu skulle vi på bilen & fortsätta emot Frankrike. Yes. Det var som en lättnad att komma till bilen, ensam med familjen. Illamåendet släppte, och paniken dämpa sig. Klockan var ca .. 12, halv 1 nu på natten. 

Det hade blivit mörkt ute, och det fortsatte att regna, bil-lyktor ljuste mot fönstret och blev en fin kombination. Jag ville försöka sova, så jag inte skulle vända på dygnet. <- Är känslig för sånt. Så försiktigt la jag kudden mot bilfönstret och försökte sova, men det gick inte. Min bror ville dessutom att jag skulle vara uppe, men jag var så trött. Efter 2-3 timmar somnade jag, och då var klockan ca, 3? En halvtimme senare, väcktes jag för vi skulle av  på en bensinmack. Typiskt. Vi kissade, och sånt sen fortsatte vi köra.

Sen blev klockan 4-5 och jag var trött, så jag försökte sova igen, och det gick, men sov bara i typ 1 timme. Så när jag vaknade sen var klockan halv 6. Då var det ljust ute och vi hade kommit till.... Holland! Jag var fascinerad av himlen, den var så fin, rosa, blå, gul, och orange, och lite röd.

Kommentarer
Postat av: Gudmor med familj

Vi ser fram emot en fortsättning på semesterresan,

btw sonen hävdar att han inte mådde illa, bara att det var obehagligt:)

2011-12-04 @ 13:53:19

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0